Tutorial dla sprzedawców
Kliknij na pytanie, na które szukasz odpowiedzi:
Aby zostać sprzedawcą na Ekometce, prosimy o przejście tutaj i zarejestrowanie się przy pomocy emaila i nazwy marki.
Administracja sprawdzi, czy Twoja marka jest zgodna z ideą less waste i czy masz dobrej jakości zdjęcia na stronie / social mediach. Po akceptacji, dostaniesz od nas email.
W emailu dostaniesz link do Twojego konta sprzedawcy. Możesz już dodawać swoje produkty!
- Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
- Kliknij w produkty -> dodaj nowy. Jeśli robisz to z telefonu, kliknij w ikonkę sześcianu.
- Wpisz nazwę produktu, cenę, opis (krótki opis jest opcjonalny). Prosimy o nieużywanie emotikonek.
- W panelu po prawej dodaj zdjęcie, klikając na szarą ikonę z górami.
- Poniżej wybierz odpowiednią kategorię (klikając na strzałki zobaczysz podkategorie) i wpisz tagi.
- Poniżej znajdziesz rubrykę inwentarz, SEO i zasady produktu. Są one opcjonalne.
- W inwentarzu możesz kontrolować ilość dostępnych produktów, ustawić jednostkę magazynową.
WAŻNE: jeśli sprzedajesz pojedyńcze sztuki, prosimy o wybranie ilość na stanie 1.
Wybierz opcję Zezwól na zamówienia przerastające (backorders), jeśli chcesz, żeby można było zamówić produkt, który jest chwilowo niedostępny.
WAŻNE: wybierz tę opcję tylko jeśli jesteś w stanie stworzyć taki sam produkt i wysłać go w najbliższym czasie.
- Możesz wypełnić słowa kluczowe. Są to słowa, po których chcesz, żeby użytkownicy mogli znaleźć Twój produkt w google. Np. jeśli sprzedajesz mydła ręcznie robione, to słowem kluczowym może być “ręcznie robione mydło”. Słowa kluczowe powinny też znaleźć się w tytule i pierwszym zdaniu opisu.
- Możesz wypełnić też metaopis. Metaopis jest wyświetlany jako czarny tekst pod tytułem w wynikach wyszukiwania. Musi on zawierać słowa kluczowe i mieć mniej niż 156 znaków.
- Zasady produktu: jeśli z jakiegoś powodu ten przedmiot potrzebuje osobnego regulaminu, wybierz “Zastąp oryginalny regulamin” i wpisz regulamin w rubrykę.
- Wybierz produkt wirtualny / do pobrania, jeśli jest to produkt digitalowy (jak ebook / bon prezentowy).
- Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
- Wybierz "Produkty".
- Po prawej stronie tabelki, zobaczysz "działania".
- Kliknij na ikonkę z długopisem, aby edytować produkt.
- Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
- Wybierz "Ustawienia" -> sklep.
- Możesz tam zmienić nazwę sklepu, URL, email, numer telefonu, logo, baner, opis sklepu.
- Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
- W menu po lewej stronie wejdź w ustawienia - wysyłka.
- Wysyłka: włącz wysyłkę, wybierz czas przetwarzania, czyli czas, który potrzebujesz na przygotowanie produktów do wysyłki.
- Rodzaj wysyłki: wybierz wysyłka według kraju. W "koszt wysyłki" wpisz cenę wysyłki jednego produktu. Jeśli cena wysyłki wzrasta przy zamówieniu większej ilości produktów, wpisz o ile będzie wyższa w "Dodatkowa cena za produkt".
Przykład: jeśli za jeden produkt koszt wysyłki wynosi 16zł, a za 2 produkty 18zł, w koszt wysyłki wpisz 16zł, a w "Dodatkowa cena za produkt" 2zł.
- Jeśli wpiszesz stawkę wysyłki według kraju, będzie to DODATKOWA kwota do zapłacenia, dodana do "kosztów wysyłki".
- Jeśli oferujesz bezpłatną wysyłkę od pewnej kwoty, wpisz tę kwotę pod "Bezpłatna wysyłka Minimalna kwota zamówienia".
- Domyślna cena wysyłki to 18zł.
Ustawienia wysyłki dla każdego produktu osobno:
- Wejdź w produkt, którego wysyłkę chcesz edytować (jak edytować produkt znajdziesz powyżej). Zjedź na sam dół i znajdziesz tam menu z pozycjami "inwentarz", "wysyłka" itp. Kliknij w wysyłkę - zastąp wysyłkę i ustaw tam dodatkową cenę. Ta kwota zostanie DODANA do kwoty wysyłki, którą ustawiłeś dla wszystkich produktów.
Przykład: jeśli ustawiłeś kwotę wysyłki dla wszystkich produktów (w ustawieniach-wysyłka) jako 20zł i na stronie produktu wpisałeś 10zł, wtedy wysyłka będzie kosztować 30zł.
Wysyłkę możesz ustawić dla wszystkich produktów, albo dla każdego osobno. Najłatwiej jest ustawić cenę wysyłki dla większości Twoich produktów (przewodnik w pytaniu powyżej), a jak niektóre produkty są większe/cięższe, ustaw je dodatkowo.
- Wejdź w produkt, którego wysyłkę chcesz edytować (jak edytować produkt znajdziesz powyżej). Zjedź na sam dół i znajdziesz tam menu z pozycjami "inwentarz", "wysyłka" itp. Kliknij w wysyłkę - zastąp wysyłkę i ustaw tam dodatkową cenę. Ta kwota zostanie DODANA do kwoty wysyłki, którą ustawiłeś dla wszystkich produktów.
Przykład: jeśli ustawiłeś kwotę wysyłki dla wszystkich produktów (w ustawieniach-wysyłka) jako 20zł i na stronie produktu wpisałeś 10zł, wtedy wysyłka będzie kosztować 30zł.
- Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
- W menu po lewej stronie wejdź w ustawienia - płatność.
- Wybierz preferowaną metodę płatności - przelew bankowy. Wpisz numer konta, jeśli chcesz otrzymywać przelew tradycyjny. Jeśli wolisz blik, wpisz "blik" i numer telefonu pod numerem konta. Nie musisz wypełniać wszystkich pól.
- Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
- W menu po lewej stronie wejdź w ustawienia - regulamin sklepu. Tutaj wpisz swój regulamin i zasady wysyłki, czyli w jakim czasie możesz wysłać produkty i jakie opcje wysyłki oferujesz.
Czas przygotowania przesyłki możesz ustawić w ustawienia-wysyłka-czas przetwarzania. Wpisz tam, ile czasu potrzebujesz, żeby wyprodukować swoje produkty i je wysłać.
Jeśli niektóre rzeczy potrzebują więcej czasu (np. tworzysz preordery), dodając produkt, wpisz ten czas przygotowania w "wysyłce".
W zakładce zamówienia - działania - zobacz szczegóły, możesz zmieniać status zamówienia. Za każdym razem jak zmienisz status, klient dostanie emaila o zmianie statusu. Wchodząc w zamówienia, pod działaniami, znajdziesz przycisk ze znakiem wyboru “Oznacz jako ukończone”. Zaznacz to po wysłaniu produktu. Klient otrzyma informację, że zamówienie zostało zrealizowane.