Kliknij na pytanie, na które szukasz odpowiedzi:

Jak zostać sprzedawcą?

Aby zostać sprzedawcą na Ekometce, prosimy o przejście tutaj i zarejestrowanie się przy pomocy emaila i nazwy marki.

Administracja sprawdzi, czy Twoja marka jest zgodna z ideą less waste i czy masz dobrej jakości zdjęcia na stronie / social mediach. Po akceptacji, dostaniesz od nas email.

W emailu dostaniesz link do Twojego konta sprzedawcy. Możesz już dodawać swoje produkty!

Jak dodać nowy produkt?
  • Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
  • Kliknij w produkty -> dodaj nowy. Jeśli robisz to z telefonu, kliknij w ikonkę sześcianu. 
  • Wpisz nazwę produktu, cenęopis (krótki opis jest opcjonalny). Prosimy o nieużywanie emotikonek.
  • W panelu po prawej dodaj zdjęcie, klikając na szarą ikonę z górami. 
  • Poniżej wybierz odpowiednią kategorię (klikając na strzałki zobaczysz podkategorie) i wpisz tagi
  • Poniżej znajdziesz rubrykę inwentarz, SEO i zasady produktu. Są one opcjonalne. 
  • W inwentarzu możesz kontrolować ilość dostępnych produktów, ustawić jednostkę magazynową.

WAŻNE: jeśli sprzedajesz pojedyńcze sztuki, prosimy o wybranie ilość na stanie 1.

Wybierz opcję Zezwól na zamówienia przerastające (backorders), jeśli chcesz, żeby można było zamówić produkt, który jest chwilowo niedostępny.

WAŻNE: wybierz tę opcję tylko jeśli jesteś w stanie stworzyć taki sam produkt i wysłać go w najbliższym czasie.

  • Możesz wypełnić słowa kluczowe. Są to słowa, po których chcesz, żeby użytkownicy mogli znaleźć Twój produkt w google. Np. jeśli sprzedajesz mydła ręcznie robione, to słowem kluczowym może być “ręcznie robione mydło”. Słowa kluczowe powinny też znaleźć się w tytule i pierwszym zdaniu opisu.
  • Możesz wypełnić też metaopis. Metaopis jest wyświetlany jako czarny tekst pod tytułem w wynikach wyszukiwania. Musi on zawierać słowa kluczowe i mieć mniej niż 156 znaków.
  • Zasady produktu: jeśli z jakiegoś powodu ten przedmiot potrzebuje osobnego regulaminu, wybierz “Zastąp oryginalny regulamin” i wpisz regulamin w rubrykę. 
  • Wybierz produkt wirtualny / do pobrania, jeśli jest to produkt digitalowy (jak ebook / bon prezentowy).
Jak edytować produkt?
  1. Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
  2. Wybierz "Produkty".
  3. Po prawej stronie tabelki, zobaczysz "działania".
  4. Kliknij na ikonkę z długopisem, aby edytować produkt.
Gdzie mogę ustawić nazwę mojego sklepu / logo / opis?
  1. Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
  2. Wybierz "Ustawienia" -> sklep
  3. Możesz tam zmienić nazwę sklepu, URL, email, numer telefonu, logo, baner, opis sklepu.
Ustawienia ceny wysyłki (ta sama cena dla wszystkich produktów)
  • Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
  • W menu po lewej stronie wejdź w ustawienia - wysyłka.
  • Wysyłka: włącz wysyłkę, wybierz czas przetwarzania, czyli czas, który potrzebujesz na przygotowanie produktów do wysyłki.
  • Rodzaj wysyłki: wybierz wysyłka według kraju. W "koszt wysyłki" wpisz cenę wysyłki jednego produktu. Jeśli cena wysyłki wzrasta przy zamówieniu większej ilości produktów, wpisz o ile będzie wyższa w "Dodatkowa cena za produkt".

Przykład: jeśli za jeden produkt koszt wysyłki wynosi 16zł, a za 2 produkty 18zł, w koszt wysyłki wpisz 16zł, a w "Dodatkowa cena za produkt" 2zł.

  • Jeśli wpiszesz stawkę wysyłki według kraju, będzie to DODATKOWA kwota do zapłacenia, dodana do "kosztów wysyłki".
  • Jeśli oferujesz bezpłatną wysyłkę od pewnej kwoty, wpisz tę kwotę pod "Bezpłatna wysyłka Minimalna kwota zamówienia". 
  • Domyślna cena wysyłki to 18zł. 

Ustawienia wysyłki dla każdego produktu osobno:

  • Wejdź w produkt, którego wysyłkę chcesz edytować (jak edytować produkt znajdziesz powyżej). Zjedź na sam dół i znajdziesz tam menu z pozycjami "inwentarz", "wysyłka" itp. Kliknij w wysyłkę - zastąp wysyłkę i ustaw tam dodatkową cenę. Ta kwota zostanie DODANA do kwoty wysyłki, którą ustawiłeś dla wszystkich produktów. 

Przykład: jeśli ustawiłeś kwotę wysyłki dla wszystkich produktów (w ustawieniach-wysyłka) jako 20zł i na stronie produktu wpisałeś 10zł, wtedy wysyłka będzie kosztować 30zł.

Ustawienia ceny wysyłki dla każdego produktu osobno

Wysyłkę możesz ustawić dla wszystkich produktów, albo dla każdego osobno. Najłatwiej jest ustawić cenę wysyłki dla większości Twoich produktów (przewodnik w pytaniu powyżej), a jak niektóre produkty są większe/cięższe, ustaw je dodatkowo.

  • Wejdź w produkt, którego wysyłkę chcesz edytować (jak edytować produkt znajdziesz powyżej). Zjedź na sam dół i znajdziesz tam menu z pozycjami "inwentarz", "wysyłka" itp. Kliknij w wysyłkę - zastąp wysyłkę i ustaw tam dodatkową cenę. Ta kwota zostanie DODANA do kwoty wysyłki, którą ustawiłeś dla wszystkich produktów. 

Przykład: jeśli ustawiłeś kwotę wysyłki dla wszystkich produktów (w ustawieniach-wysyłka) jako 20zł i na stronie produktu wpisałeś 10zł, wtedy wysyłka będzie kosztować 30zł.

Ustawienia płatności
  • Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
  • W menu po lewej stronie wejdź w ustawienia - płatność.
  • Wybierz preferowaną metodę płatności - przelew bankowy. Wpisz numer konta, jeśli chcesz otrzymywać przelew tradycyjny. Jeśli wolisz blik, wpisz "blik" i numer telefonu pod numerem konta. Nie musisz wypełniać wszystkich pól.
Ustawienia regulaminu
  • Przejdź do Twojego konta sprzedawcy.
  • W menu po lewej stronie wejdź w ustawienia - regulamin sklepu. Tutaj wpisz swój regulamin i zasady wysyłki, czyli w jakim czasie możesz wysłać produkty i jakie opcje wysyłki oferujesz.
Gdzie ustawić czas przygotowania przesyłki?

Czas przygotowania przesyłki możesz ustawić w ustawienia-wysyłka-czas przetwarzania. Wpisz tam, ile czasu potrzebujesz, żeby wyprodukować swoje produkty i je wysłać.

Jeśli niektóre rzeczy potrzebują więcej czasu (np. tworzysz preordery), dodając produkt, wpisz ten czas przygotowania w "wysyłce".

Jak działa status zamówienia?

W zakładce zamówienia - działania - zobacz szczegóły, możesz zmieniać status zamówienia. Za każdym razem jak zmienisz status, klient dostanie emaila o zmianie statusu. Wchodząc w zamówienia, pod działaniami, znajdziesz przycisk ze znakiem wyboru “Oznacz jako ukończone”. Zaznacz to po wysłaniu produktu. Klient otrzyma informację, że zamówienie zostało zrealizowane.